zaterdag 5 januari 2013

Problemen en Oplossingen


Hieronder enkele problemen of probleempjes dat ik voor had

1: De Z-supports waren niet doorgeboord , gaten waar de X-geleiders door gaan

Opl: Zelf doorgeboort

2: Bij opstarten bleven enkele ledjes op de print branden , draaiede de motoren en de
eindstoppen werkte niet

Opl: Had vergeten de Firmware ( ik gebruik Sprinter ) in de Arduino te installeren na
installatie werkte het beter

3: Na het opstarten waren er soms storingen op de motors waardoor ze uitgeschakeld werden en na een tijdje terug aan

Opl: Voor de connecting van de printkabeltjes en de stappenmotoren gebruik ik lusterklemmen ( suikertjes , kroonsteentjes of hoe dat mag heten ) en daar ze iets te groot zijn kreeg ik valse kontakten , bij het samen twisten van de draden was het inorde

4: De extruder-motor ratelde en draaiede met schokjes bij het manueel aanzetten ( Extrude ) in Pronterface.py, ook als ik de knop Reverse aanklikte was het hetzelfde en in dezelfde richting

Opl:  De connector die van de print komt en naar de extruder-motor gaat daar was de zwarte kabel slecht verbonden van uit de fabriek , die was onderbroken en wel aan de connector zelf

5: De extruder-motor draaiede verkeerd

Opl: Heb de draden Rood en Blauw omgewisseld van de Extruder-motor

6: De eerste ramp is gebeurt , het begon goed maar eindigd in .............niet goed
Bij het terug opstarten zakte de nozzel teveel waardoor die de heat-bed plaat goed geraakt geeft en door de warmte van 230 graden en de thermistor die waarschijnlijk uit zijn hol  is gekomen is die beginnen vervormen , was veel telaat eer ik het gezien had en zie wat het gevolg is

Opl: Heb de Heat-bed op veren geplaatst zodat in het vervolg de plaat wat kan meegeven , de veren komen uit oude ( nieuwe ) stylo's , bic's , bolpoints of hoe het heten mag


7: Heb de nozzel zo goed ik kon met teflon terug in de houder geplaatst
Het was moeilijk het filament in de nozzel te krijgen , na verschillende keer proberen lukte het mij toch om er een straaltje BSA uit te krijgen , hij zat ergens achter denk ik

Opl: Bij het beginnen invoeren van het filament , maak ongeveer 30cm het filament zo recht mogelijk en help het filament lichtjes mee bij het inbrengen

 

8: Oke dan maar printen , als de veren goed staan gaat alles uitstekend
De heat-bed sta op 90graden
De Heater op 210 graden

Opl: De vijzen juist tegen de veren draaien en dan heb ik nog 1,5 a 2 toeren bijgedraait en dat was misschien wel voorlopig de juiste instelling

 
Eerste Print
 
 
Tweede print
 
9: Bij een probleem moest ik altijd de stekker uittrekken , daardoor viel alles uit ook de computer

Opl: Heb een opbouw schakelaar en stopkontakt geplaatst op mijn printerplank
De schakelaar staat aangesloten met de printer en het stopkontakt staat rechtstreeks op de het 220v net , zodoende kan ik de printer uitschakelen en de computer laten werken

         
 
 
10: De glasplaat beplakken met Kapton Tape is een heel gedoe , maar met de truc van Charlie is dit tamelijk gemakkelijk
 
Opl: Rol het begin van de Kapton-Tape een paar cm om , dit om het schuren van de tape tegen te gaan
Daarna kleef je een paar cm tape op een vlakke tafel en rol de tape uit tot je genoeg tape hebt om de glasplaat te bekleden
Bestuif de glasplaat met zeepsop en schuif de glasplaat onder de tape
Kleef de tape op de glasplaat en met een plastieke kaart o.i.d. wrijf je het overtollige zeepsop vanuit het midden weg van de plaat
Laat alles een paar uurtjes drogen , zodat de Kapton-tape goed vastkleeft op de glasplaat
En als laatste , bij gebruik van de printer de Kapton-Tape plaat afkuizen met Aceton zo krijg je een betere vasthechting van de ABS  
 


 
Zelfbouw Steun Filament Rol 1Kg
 
 
      
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen