maandag 19 november 2012

Start

Hai ,


Prusa Mendel
 

Naar lang surfen op het internet ben ik tot besluitgekomen om een zelfbouw Prusa Mendel 3D-printer te bouwen en deze bouwervaring met U te delen
Ik ben geen schrijver en daarom zal ik zoveel mogelijk foto's van het internet op deze site plaatsen , een foto zeg meer dan 1000 woorden
Omdat ik niet weet wat het eindresultaat zal worden , heb ik besloten deze 3D-Printer te bouwen in MDF van 18mm dikte , je hebt er maar weinig van nodig en is gemakkelijk te bewerken en goedkoop en je doet veel ervaring op
Dit is de volgorde van bouwen die ik zowat in mijn hoofd heb

1: Draadstang en buisjes op lengte zagen
2: Stukken uit MDF zagen voor het asembleren van de draadstangen en buisjes
3: De beweegbare tafel bouwen
4: De 5 stappenmotors plaatsen ( Type NEMA17 * )
5: Extruder monteren ( Type J Head * )
6: De interface ( drivers voor stappenmotors ) monteren en aansluiten ( Stepstick printjes * )
7: Arduino installeren , het hart van de printer (Sanguinololu * )
8: Software installeren (OpenSCAD , slic3r , sprinter * )
9: En als laatste en moeilijkste het calibreren van het geheel

*: Deze merken of types kunnen nog worden veranderd tijdens het bouwen

Laten wij er nu maar aan beginnen , voor het donker wordt , indien er iets geschreven staat waar U niet eens mee bent of een betere oplossing voor geeft , aarzel dan niet om mij een mailtje te sturen  erwin.meyvaert@telenet.be


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen