maandag 19 november 2012

2: Stukken uit MDF zagen voor assembleren van de draadstang en buisjes


Voor het maken van de hoekstukken heb ik zeer lang gezocht naar een goed en duidelijk tekening , zelf heb ik kilo's papier verslonden omereen te tekenen wat mij bijna is gelukt , totdat ik deze op het web heb gevonden
Je vertrekt vanuit een gelijkzijdige driehoek te tekenen van 60x60x60mm en dan volg je verder de tekening

 
De inspiratie kom meestal vanuit deze site
http://numbersixreprap.blogspot.be/2011/01/frame-vertex.html
 
 

8 x MDF klemmen
 
Dit zijn de Z-steunen waar de Z-stappenmotoren opgemonteerd worden



 
Dit is de steun voor de Y-Motor

 
 
Tot hiertoe ben ik al 41 euro's armer in de BRICO aan volgende artikelen
1: 6x1m draadstang van M8
2: MDF plaat van 122x61x18mm ( veel overschot )
3: 3x1m stang van 8mm diameter
4: 4x verbindingsmoeren M8 ( 2 nodig voor de Z-beweging )
 

Hieronder zie je hoe het geheel ongeveer er uit zal zien ,de klemmen zijn wat kleiner
 




Mijn inspiratie kom meestal van deze site
 
Dus zover ben ik , alles is gezaagd nu alles nog boren en monteren 
Moet nog effe wachten om de gaten te boren ,  aangezien ik nog geen kolomboormachiene bezit moet ik mij een aanschaffen want vanuit de hand boren zal niet nauwkeurig genoeg zijn , zodoende effe appeldoorn bellen  



Zodra mijn Prusa-Mendel in elkaar zit laat ik wat foto's zien
 
 

 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten